Інноваційні технології в ЗДО
Все нове завжди цікаве. У наш час , час великих можливостей інформаційного простору, коли є багато доступної цікавої інформації, вихователі нашого закладу використовують в роботі з дітьми інноваційні технології, які дають змогу зацікавити, навчити, розбудити інтерес, вдосконалити навички і вміння в цікавій формі.
Так у роботі з дошкільнятами ми використовуємо такі інновації:
Інтелектуальні карти;
Метод Скрайбінг;
Ранкові зустрічі;
Картки Пассаторе;
Коректурні таблиці;
Ігри за методикою « пластичного дзеркала»;
LEGO технології.
Пошуково – дослідницька діяльність.
Метод проєктів
Інтелектуаліні карти – дають змогу системно підійти до реалізації теми, її змістовне наповнення допоможе дитині засвоїти необхідний матеріал , важливо використовувати такі карти під час закріплення теми.
Метод Скрайбінг - до цієї технології підходить вислів : «Нове – це давно забуте старе». В дитинстві за допомогою малюнків ми передавали побачене, почуте, складали речення, розповіді і т.д. Ці прості форми роботи дають змогу доступно розповісти про новий матеріал, цікаво його пояснити. Даний метод отримав назву скрайбінг – під час якого замальовка образів відбувається прямо під час подачі інформації ( простіше можна сказати фланелеграф). Особливість цієї технології полягає в тому, що одночасно залучаються різні органи чуттів: слух та зір, , а також уява, що допомагає кращому розумінню та запам’ятовуванню.
Ранкові зустрічі - це мабуть найцікавіша форма роботи зранку, під час якої дитина самостійно вибирає форму привітання, розповідає про свій настрій, ще це допомагає невимушено організувати дітей, настроїти їх на позитив і гарний настрій.
Картки Пассаторе - кожен із дорослих знає, що маленькі діти люблять вирізати з кольорових журналів та старих книг картинки, зображення тварин, машин, людей; дівчатка часто вирізають гарно одягнених дівчаток чи жінок або просто красивий одяг і створюють свої моделі. Потім все це старанно ховають в картонні коробки, ніби скарби. А тим часом це заняття можна перетворити на більш корисний матеріал для роботи з дітьми. По-перше, робота з ножицями забезпечує розвиток дрібної моторики рук дитини, тому не потрібно жаліти журнали чи газети. По-друге, потім з цих картинок можна виготовити карти, які допоможуть дорослим організувати цікаві розвиваючі ігри. Такі карти були названі на честь їх автора « карти Пассаторе». Франко Пассаторе – італійський актор та його друзі із гурту «Театр – Гра – Життя» придумали гру з картами. Ідея полягає в тому, щоб придумати казку, розповідь, оповідання, спираючись на картинки.
Коректурні таблиці - під час роботи з таблицею установлюють якнайбільше різнопланових визначень (колір, форма, розмір, розташування, лічба, призначення тощо) .
Завдання, що виконуються за допомогою коректурної таблиці, мають пошуковий характер, передбачають різні варіанти відповіді. Діти сприймають на слух вказівку дорослого, зосереджено роздивитися таблицю, знаходять правильну відповідь чи виконують завдання (накрити, розфарбувати, полічити, співвіднести зі схемою, символом тощо), а потім коментують результат. Робота з коректурними таблицями — це своєрідна інформаційно-інтелектуальна гра, що змістовно збагачує й насичує освітнє розвивальне середовище.
Ми використовуємо коректурні таблиці в різних формах освітньої роботи з дітьми( дитина в соціумі, дитина в природному довкіллі, дитина в сенсорно – пізнавальному просторі, мовлення дитини).
Ігри за методикою «пластичного дзеркала» - це методика невербального спілкування. Експресивно-мімічні засоби спілкування: посмішка, погляд, міміка, виразні рухи рук і тіла, виразні вокалізації. Важливим невербальним засобом спілкування вважається вираз обличчя, оскільки він висловлює (дає інформації) більше, ніж це вважає сама людина.
Завдяки тому, що діти пильно вглядаються в обличчя співрозмовника вони бачать те, що сам суб’єкт не усвідомлює, а дорослі можуть і не помічати.
Провідними методами розвивальної роботи з дітьми мають бути ігрові. Саме гра є головною складовою розвивальних занять. У ході ігор спілкування дітей розгортається найбільш емоційно й інтенсивно, ігри потребують узгодженості дій, спільного прийняття рішень, врахування бажань та намірів партнерів.
Зважаючи на це ігри за методикою пластичного дзеркала є актуальними. Вони виконуються в колі, сидячи або стоячи, а також стоячи в парах в двох шеренгах усіма учасниками групи одночасно, або по ланцюжку (в залежності від правил гри). При цьому дітям пропонується як можна точніше повторювати ту чи іншу дію кожного.
LEGO –технології – на сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми у закладах дошкільної освіти і в початковій школі. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експерементування. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, знайомляться з довкіллям і навіть малюють цеглинками.
По-перше, робота з LEGO-цеглинками вчить дітей творчо мислити, знаходити взаємозв’язки, будувати ланцюжки логічних суджень, планувати свої дії, висловлювати власну думку, сприяє корекції психічних процесів та подоланню розладів мовлення у дітей.
По-друге, заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим для дітей. Заняття в ігровій формі створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння матеріалу.
Пошуково – дослідницька діяльність – пошуково-дослідницька діяльність з дітьми – це особливий і дуже непростий вид діяльності, саме він дає дітям можливість здійснювати з об’єктами різноманітні перетворення, вчить аналізувати й самостійно робити висновки.
Дошкільники охоче беруть участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Самостійно здобуті знання під час дослідів та експериментів залишаються в пам’яті дітей надовго, щось цікаве і нове, те що вони до цього часу не бачили а тільки чули, викликає у дітей позитивні емоції, бажання дізнаватися ще більше нового і цікавого.
Метод проєктів - це метод проблемного навчання, спосіб організації поетапної практичної діяльності на основі взаємодії педагога з дітьми задля досягнення мети, визначеної проблемою цього проекту. Він є своєрідною формою перспективного планування освітньої роботи за участю дітей. Під час підготовки і реалізації проєкту діти вчаться послідовно виконувати завдання, досягати мети чи вирішувати проблему, аналізувати результати, робити висновки, порівняльний аналіз.
Немає коментарів:
Дописати коментар